FAQ

Koľko by som mal ideálne mesačne sporiť, keď chcem kupovať strieborné mince?

Záleží na Vás, koľko chcete mať nakúpené kovu. Rozumné je nastaviť si trvalý príkaz tak, aby bezpečne prekračoval priemernú cenu na jednu mincu. Ak posielate na Váš Strieborný účet iba minimálnych 500 Sk, nemusí to vždy na jednu mincu stačiť. V prvom nákupe sa Vám teda nákup nevykoná - za rok teda budete mať menej nakúpených mincí. Rozumné je nastaviť vo vašej banke trvalý príkaz tak, aby každý mesiac prebehol nákup aspoň jednej strieborné mince. Tak budete mať za rok priemernou cenu úplne ideálne - v každom mesiaci budete mať za aktuálnu cenu aspoň jednu mincu.

Najčastejšie úložky klientov sporiacich do strieborných mincí je momentálne 50 EUR, druhú v poradí potom 100 EUR. Minimálnych 25 EUR je až na treťom mieste. U ďalších produktov je vhodné posielať viac, približne cenu jedného kusu.

Keď mi na konci roka pošlite nakúpené mince, a nebude ich 100, bude sa môj nárok na bonus sčítať alebo nie?

Samozrejme sa Vám nárok na bonus prevedie do ďalšieho roka, v plnom rozsahu. Ďalšie nákupy sa Vám budú ďalej pripísať, až dosiahnete na bonus. Potom Vám bude bonus pripísaný na Váš Strieborný účet. Je však potrebné splniť základnú podmienku bonusov, teda posielať minimálnu čiastku každý mesiac, bez prerušenia.

Chcem sporiť do Maple a do zlatého zliatku, ide to na jednom Striebornom účte?

Na každý typ sporenia Vám zdarma zriadime samostatný Strieborný účet. Číslo účtu je zároveň variabilným symbolom pre Vašu platbu. Keď k nám dorazí vaša platba, podľa variabilného symbolu (čiže podľa vášho čísla účtu) vieme, na ktorý z vašich účtov Vám peniaze máme pripísať. Môžete teda mať niekoľko Strieborných účtov. Či už pre rôzne produkty alebo napríklad oddelené účty pre svoje deti či vnúčatá. Len je treba mať na pamäti, že sa každý účet chová samostatne. A to ako z hľadiska platieb, tak podmienok získania bonusov.

Prečo odporúčate zriadenie trvalého príkazu k platbe na Strieborný účet?

Trvalý príkaz Vám zabezpečí, že nezabudnete zadať včas platbu a teda neprídete o bonusy v zlate a v striebre. Pamätajte, že podmienkou pre získanie bonusu je pravidelné ukladanie prostriedkov na Strieborný účet. Trvalý príkaz sa preto javí ako optimálne.

Je založenie, vedenie účtu a transakcie naozaj zadarmo? Nie sú tu skryté nejaké poplatky?

Nie sú - založenie Strieborného účtu, vedenie účtu, pripisovanie vkladov a výberov, ročné skladovanie kovu, to všetko je úplne zadarmo. Zaslanie nakúpeného kovu raz ročne je za cenu poštovného. Pokiaľ využívate Strieborný účet pre pravidelné ukladanie prostriedkov do drahých kovov, máte vedenie, transakcie, skladovanie po celý rok a správu úplne zadarmo. Zaplatíte iba raz ročne poštovné, keď Vám budeme kov odosielať. Žiadne skryté poplatky tu nie sú.

Prečo je skladovanie kovu iba na jeden rok? Prečo neponúkate dlhšie skladovanie?

Vychádzame z faktu, že pre klienta je najbezpečnejšie mať nakúpený kov pod kontrolou. Preto je potrebné, aby drahý kov dostal do svojho držania. Volíme logickú frekvenciu odosielania raz ročne, aby pravidelné ukladanie do kovu malo zmysel. Na Vianoce Vám teda príde nakúpený drahý kov. Dlhšie skladovanie neponúkame.

Obávame sa, že firmy, ktoré bezplatné skladovanie ponúkajú, kov nedrží fyzicky a oddelený od vlastných zásob a majetku. My naopak kov, ktorý bol nakúpený pre klienta prostredníctvom služby Strieborný účet, striktne oddeľujeme od vlastného majetku. S takto nakúpeným kovom teda nemožno obchodovať, čo by pri tzv. Dlhodobom bezplatnom skladovanie bolo jediným možným riešením nákladov na toto skladovanie. Naša zásada je, že nakúpený kov je Váš, a preto s ním nesmieme obchodovať. Je to pre Vaše bezpečie - kov je Váš, je od nášho majetku oddelený. Nikto Vám ho teda nemôže vziať.

Strieborný účet, ide tu sporiť aj do zlata?

Áno, Strieborný účet umožňuje ukladať prostriedky do striebra i zlata. Názov Strieborný účet máme pre túto službu registrovaný ako ochrannú známku.

Prečo inde platím vstupné poplatky alebo poplatky za vedenie účtu a u vás nie?

Vstupné poplatky živí hlavne predavača a agentmi, ktorí za vami chodia so zmluvami. Spravidla tiež sporíte najskôr na vstupný poplatok, až potom pre seba. To my nechceme - žiadne predavača ani agentmi z Vašich peňazí neplatíme. Preto nie je dôvod, aby sme nejaký vstupný alebo výstupný poplatok účtovali. U nás na Strieborný účet nakupujete kov za rovnakých podmienok, ako sú aktuálne ceny v e-shope.

Z čoho beriete prostriedky na bonusy v zlate a striebre? Neplatím nič navyše, cena stejna ako na webe ...?

Keďže je celý proces automatizovaný a odosielania bude raz ročne, šetríte nám náklady na spracovanie a odosielanie. Je rozdiel, či Vám máme zabaliť a poslať ročne 12 zásielok alebo jednu. A tu je priestor pre úspory. Čo ste nám ušetrili na prácu a nákladoch, to Vám radi dáme formou bonusu v zlate alebo striebre (podľa toho, čo čoho si ukladáte).

Keď sa robí nákup, aká je cena?

Nákup bude vždy začiatkom mesiaca, podľa uvedených pravidiel. Cena bude rovnaká, aká je v čase nákupu v e-shope.

Váš dodávateľ rodinného striebra - už od roku 2009.
Drahé kovy?
Silverum!
Garancia spätného výkupu.
Tradícia
Viac ako 10 rokov na trhu.
Najlepšie ceny
striebra na Slovensku.
Garancia pôvodu a rýdzosti kovov.